سرقت مرورگر اج از کروم؛ مایکروسافت مشکل را برطرف کرد سرقت مرورگر اج از کروم؛ مایکروسافت مشکل را برطرف کرد

 | تاریخ ارسال: 1402/11/29 | 

مرورگر مایکروسافت اج در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود باگی را که منجر به واردشدن بدون اجازه‌ی داده‌های مرورگر گوگل کروم می‌شد، برطرف کرده است.

حدود سه هفته‌ پیش، برخی کاربران متوجه شدند که پس از به‌روزرسانی ویندوز و ریستارت کردن کامپیوتر، مرورگر اج به‌طور ناگهانی و درحالی که تب‌ها و داده‌های مروگر کروم را وارد کرده بود، باز می‌شد؛ این موضوع باعث شد تا بسیاری حفظ حریم خصوصی خود در سیستم‌عامل مایکروسافت را زیر سوال ببرند.

مایکروسافت که در ابتدا درباره‌ی موضوع مورد بحث سکوت کرده بود، حال در آخرین به‌روزرسانی منتشر شده برای اج، ضمن تأیید وجود باگ، آن را برطرف کرده است. طبق توضیحات ردموندی‌ها، این باگ از ویژگی وارد کردن خودکار داده‌های دیگر مرورگر‌ها با رضایت کاربران در اج نشأت می‌گرفت.

ظاهراً تنظیمات کاربر برای ویژگی وارد کردن داده‌های دیگر مرورگرها، در هر بار اجرای اج در دستگاه‌های مختلف کاربر به درستی همگام‌سازی نمی‌شد و همین موضوع باعث می‌شد تا به‌طور ناخواسته داده‌های مرور کاربران به اج وارد شود.
 

این حادثه باعث شد تا بار دیگر آتش نگرانی‌ها درباره‌ی تاکتیک‌های مایکروسافت برای تبلیغ اج شعله‌ور شود؛ از جمله‌ی این روش‌های جنجالی می‌توان به اجرای خودکار اج و پین کردن آن به تسکبار پس از به‌روزرسانی ویندوز و نشان دادن اعلان‌هایی برای منصرف کردن کاربران از دانلود مرورگرهای رقیب چون گوگل کروم اشاره کرد.

اتحادیه‌ی اروپا سعی دارد تا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، امکان حذف اج و تنظیم موتورهای جستجوی جایگزین را برای کاربران ممکن کند؛ با‌این‌حال، این تغییرات در سطح جهانی اعمال نخواهند شد و تأثیر کمی در رفع نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد تاکتیک‌های تهاجمی مایکروسافت برای تبلیغ محصولاتش خواهند داشت.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 331 بار   |   دفعات چاپ: 30 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر