پیشرفت IBM در تکنولوژی ذخیره‌سازی TAPE Drive و افزایش ظرفیت هر کارتریج به ۵۰ ترابایت پیشرفت IBM در تکنولوژی ذخیره‌سازی TAPE Drive و افزایش ظرفیت هر کارتریج به ۵۰ ترابایت

 | تاریخ ارسال: 1402/9/15 | 

تکنولوژی جدید IBM، ظرفیت نوارهای مغناطیسی برای داده‌های غیرفشرده به ۵۰ ترابایت و برای داده‌های فشرده به 150 ترابایت افزایش می‌دهد که بیش از دو برابر حداکثر مقدار در مدل قبلی است.
سال‌هاست که مصرف‌کنندگان عادی از نوارهای مغناطیسی برای ذخیره‌سازی استفاده نمی‌کنند، به طوری که احتمالاً بسیاری از کسانی که این مقاله را می‌خوانند برای آشنایی با آن بسیار جوان هستند. با این حال، توانایی نوارها برای ذخیره مقادیر انبوه داده بر روی رسانه‌های نسبتاً کوچک، آن را برای بسیاری از سازمان‌ها به عنوان یک راهکار پشتیبان‌گیری طولانی مدت مفید می‌کند. بنابراین، شرکت‌هایی مانند IBM هرگز توسعه فناوری TAPE Drive را متوقف نکردند.

IBM اخیرا جدیدترین نوع درایو و کارتریج نوار مغناطیسی خود را با بیش از دو برابر ظرفیت ذخیره‌سازی مدل‌های قبلی معرفی کرده است. این محصول می‌تواند به ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری و سایر مشتریان سازمانی کمک کند تا مقادیر بسیار زیاد داده را به طور کارآمدتر ذخیره کنند.

درایوهای نوار مغناطیسی مدت‌هاست که نقشی را ایفا کرده‌اند که هارددیسک‌ها از زمان ظهور SSD به سمت آن حرکت کرده‌اند؛ یعنی ذخیره‌سازی سرد مقرون‌به‌صرفه.

اگرچه نوارها برای اکثر کاربران بسیار کند هستند، اما پیشرفت‌های اخیر به درایوهای مغناطیسی اجازه می‌دهد تا صدها گیگابایت در هر اینچ مربع نوار ذخیره کنند. این هفته، IBM در این حوزه یک گام روبه‌جلوی دیگر برداشت.

درایو جدید TS1170 این شرکت می‌تواند 50 ترابایت داده فشرده نشده را با استفاده از نوع رسانه جدید JF در هر کارتریج نوار ذخیره کند. استفاده از فشرده‌سازی 3:1 ظرفیت این نوارها را به 150 ترابایت افزایش می‌دهد. این فناوری نشان‌دهنده افزایش 250 درصدی ظرفیت نسبت به درایو TS1160 و رسانه JE است که به 20 ترابایت غیرفشرده و 60 ترابایت به صورت فشرده رسیده بود. علاوه بر این، TS1170 با سرعت 400 مگابایت بر ثانیه، داده‌های لوکال را مدیریت می‌کند که در هنگام مدیریت داده‌های فشرده به 900 مگابایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

درایو جدید آی‌بی‌ام در دو نوع عرضه می‌شود: مدل 70F با رابط کانال فیبر 16 گیگابیتی دو پورت و مدل 70S با رابط دو پورت SAS با ظرفیت 12 گیگابیت.

علاوه بر این، کیت نصب 70F آن را با اکثر رک‌های 19 اینچی سازگار می‌کند و بدون نیاز به ابزار، امکان نصب آن از جلو یا پشت رک می‌دهد. این تجهیزات از کتابخانه نواری TS4500 آی‌بی‌ام پشتیبانی می‌کند و با RoHS-3 سازگار است.

متأسفانه، تغییر به یک فاکتور شکل کارتریج جدید به این معنی است که TS1170 با کارتریج های مورد استفاده در مدل های درایو قبلی مانند انواع E یا D سازگاری ندارد.

علاوه بر این، درایو در حال حاضر از اتصال به IBM TS7700 پشتیبانی نمی کند و تنها یک سیستم می‌تواند در آن واحد از TS1170 استفاده کند.


کلیدواژه ها: اخبار روز | سخت افزار | معرفی محصولات و خدمات |



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 372 بار   |   دفعات چاپ: 43 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر